VADÅDÅ – 48h
162
page-template-default,page,page-id-162,qode-social-login-1.0,qode-restaurant-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,select-theme-ver-4.2,fs-menu-animation-underline,popup-menu-slide-from-left,side_area_over_content,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.4,vc_responsive
SVERIGES STÖRSTA REKLAMTÄVLING
Sveriges största reklamtävling för studenter som studerar media och kommunikation. Under två dygn i mars kommer ni i team om fyra personer jobba med en skarp brief av en, än så länge, hemlig uppdragsgivare. Tillsammans ska ni utforma en print- och en digital annons.
Grupperna sätts ihop slumpvis där alla har olika roller och arbetsuppgifter; copywriter, art director, projektledare och designer. Uppdragsgivaren avslöjas under briefsläppet torsdagen den 15 mars kl 12.00 på Bio Capitol. Sedan jobbar ni på valfri plats fram till deadline, lördagen den 17 mars kl 12.00. De vinnande lagen utses av en jury bestående av framstående reklamare, under den avslutande festen på lördag kväll.

HISTORIEN OM 48H

48h har funnits i över 20 år och startades av Hans Andersson från Forsman & Bodenfors. Tävlingen har tidigare år arrangerats av Berghs i Stockholm, men från och med 2018 så står Yrgo i Göteborg för värdskapet, ihop med Citypaketet, Komm, Forsman & Bodenfors och Stendahls. Tävlingen börjar med briefsläppet och avslutas två dygn senare med en stor fest, där även juryn utser vinnarna. Första pris är att få sin annons publicerad i Dagens Nyheter, Göteborgs-Posten och Sydsvenskan. Dessutom får man en exklusiv galabiljett till Guldägget den 19 april, inklusive resa och boende i anslutning till galan.